Hankkeilla tarvetta digitaalisen markkinoinnin opeille

Itäsuomalaisessa yhteistyössä järjestettiin toisena vuonna peräkkäin EU-hankkeille viestinnän koulutusta. Tällä kertaa teemana oli digitaalinen markkinointi.

Koulutuksessa perehdyttiin digitaalisen markkinoinnin eri kanaviin sekä miten kanavien vaikuttavuutta kannattaa mitata käyttämällä hyväksi ilmaista Google Analytics -työkalua. Koulutuksen tavoitteena oli opettaa osallistujat hallitsemaan verkkosivun näkyvyyttä Googlen hauissa hakukoneoptimoinnin avulla. Hyvin toteutettu hakukoneoptimointi on pitkällä tähtäimellä yksi kustannustehokkaimmista markkinointikanavista. Tilaisuuden kouluttajana toimi Joonas Jukkara digimarkkinointitoimisto SEOSEON:lta.

- Vaatimukset EU-tuen käytön viestimisestä ovat lisääntyneet vähitellen. EU-hankkeita on aina velvoitettu viestimään toiminnastaan ja tuloksistaan, mutta nyt edellytetään monikanavaista ja monipuolista viestintää. Tähän tarpeeseen pyrimme koulutuksella vastaamaan, Pohjois-Savon liiton EU-koordinaattori Janna Merenniemi kertoo.

Tilaisuuden järjestivät Pohjois-Savon liitto, Europe Direct Kuopio, ELY-keskus sekä Etelä-Savon ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitot. Tilaisuuteen osallistui Kuopiossa 35 henkilöä ja verkon välityksellä reilu 100 henkilöä.

Lisätietoja:
Joonas Jukkara, online marketing, SEOSEON Oy, p. 050 309 8787, joonas.jukkara (at) seoseon.com
Jari Sihvonen, tiedottaja, Pohjois-Savon liitto, p. 044 714 2653, jari.sihvonen (at) pohjois-savo.fi